بررسی هزینه کاشت مو

به دلایل مختلفی افراد ممکن است تصمیم به کاشت مو طبیعی بگیرند اما بعد از پیدا کردن یک پزشک ماهر و با تجربه، یکی از اصلی ترین دغدغه های این افراد هزینه کاشت مو است. همانطور که می دانید کاشت مو یک عمل زیبایی است و متاسفانه بیمه مخارج عمل های زیبایی را پوشش نمی دهد.

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست فرم زیر را پر کنید😍

    قیمت کاشت مو به عوامل مختلفی بستگی دارد. هزینه ای که از بیمار گرفته می شود دربردارنده دستمزد پزشک، هزینه اتاق عمل و هزینه داروها و لوازم مصرفی است. قیمت کاشت مو برای هر فرد متفاوت می باشد. این هزینه می تواند با توجه به رزومه و تجربه پزشک و همچنین  انواع روش های کاشت مو که پزشک برای متقاضی مشخص می کند متفاوت باشد. مسلماً اینکه عمل کاشت مو توسط پزشک متخصص یا پزشک عمومی انجام گیرد یا توسط یک تکنسین، هزینه متفاوتی خواهد داشت.

    زیرا امروزه به دلیل تقاضای زیاد کاشت مو، برخی مکان ها که مجوز های لازم را ندارد اقدام به کاشت مو با هزینه های پایین می کنند و کاشت مو توسط تکنسین و در مطب و خارج از اتاق عمل مجهز در کلینیک، انجام می شود و سپس بعد از مدتی موهای کاشته شده می ریزند و نتایج دلخواه بدست نمی آید، بنابراین منطقی تر است برای کاشت مو و داشتن نتیجه رضایت بخش فقط هزینه را به عنوان معیار اصلی خود قرار ندهید و سعی کنید به سراغ پزشک هایی باشید که کاشت مو با ضمانت نامه کتبی و با مجوز از وزارت بهداشت انجام می دهند.

    "<yoastmark

    عوامل تعیین کننده قیمت کاشت مو

    همانطور که گفتیم قیمت کاشت مو به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آنها عبارتند از :

    • شناسایی الگوی ریزش مو
    • میزان سطح طاسی و تعداد گرفت های مورد نیاز
    • روش انجام کاشت مو
    • تعداد جلسات کاشت مو

    مقایسه هزینه کاشت مو با سایر روش های ترمیم مو :

    ممکن است در ابتدا این طور به نظر برسد که هزینه عمل کاشت مو نسبت به دیگر روش های ترمیم مو زیاد باشد اما باید گفت که کاشت مو بسیار مناسب تر و منطقی تر می باشد. روش های ترمیم مو مثل استفاده از برخی قرص ها و داروها، افشانه های موی کاهش دهنده سطح طاسی، شامپوهای مختلف و…. باید بارها استفاده شوند و اثری موقتی به جای می گذارند. حتی بسیاری از این داروها در دوره مصرف تأثیرات خوبی دارند و ریزش مو را قطع می کنند اما پس از قطع دارو اثرشان از بین رفته و ریزش مو دوباره به حالت اول باز می گردد.

    این مطلب هم بخوانید  14عوارض کاشت مو که باید بدانید ✅ راه پیشگیری و درمان

    در واقع می توان گفت که در بلند مدت هزینه ای که برای این روش ها باید پرداخت کنید با قیمت کاشت مو برابر خواهد شد، با این تفاوت که ماندگاری نتایج کاشت مو تقریباً دائمی است و نیازی به تکرار آن نیست و همچنین نتایج آن بسیار طبیعی خواهد بود. اینها بهترین دلایل برای انجام این عمل می باشند.

    هزینه تقریبی کاشت مو

    همانطور که گفته شد تعیین هزینه کاشت مو به طور دقیق امکان پذیر نبوده و تقریبی خواهد بود و به عوامل مختلفی بستگی دارد. این هزینه معمولاً توسط سیاست های موسس کلینیک کاشت مو تعیین می شود.

    به طور کلی هزینه تقریبی با توجه به موارد زیر محاسبه می شود :

    بر اساس تعداد تار مو :

     به عنوان مثال ممکن است یک کلینیک، هر ۱۰۰۰ تار موی کاشته شده را ۳۷۵ هزار تومان قیمت گذاری کند، پس ۱۶ هزار تار مو ۶ میلیون تومان می شود.

    هزینه تقریبی بر اساس تعداد گرافت مورد نیاز جهت کاشت :

    تعداد کرافت های جابه جا شده یکی از عوامل اصلی در محاسبه قیمت و جراحی کاشت مو می باشد. تعداد کرافت های مورد نیاز بر اساس میزان سطح طاسی شخص، احتمال افزایش میزان سطح طاسی در آینده، ترجیح بیمار و نیز توصیه پزشک جراح مشخص می گردد.

    در برخی از افراد به علت زیاد بودن میزان سطح طاسی لازم است فرایند کاشت مو را در تعداد جلسات بیشتر انجام گیرد که باعث افزایش کاشت مو قیمت می گردد. برخی به دلیل افزایش قیمت کاشت مو تمایل دارند عمل کاشت مو را در جلسات کمتر (یک جلسه) انجام دهند که نقش بسزایی در کاهش هزینه کاشت مو دارد.

    بر اساس تعداد جلسات :

    قیمت کاشت مو با تعداد جلسات ارتباط مستقیم دارد. کاشت مو ممکن است با استفاده از کاشت مو به روش FIT باشد یا کاشت مو به روش FUT ، کاشت مو به روش ترکیبی یا کاشت مو به روش PRP و…. تعرفه کاشت مو به روش های FIT و FUT که روش های یک مرحله ای محسوب می شوند به مراتب پایین تر از روش های ترکیبی و PRP است زیرا روش ترکیبی و PRP به جلسات بیشتری برای نتیجه بخشی نیاز دارند.

    بر اساس الگو و وسعت طاسی :

    همانطور که در شکل مشاهده می کنید طاسی و ریزش مو الگوهای متفاوتی دارد و براساس وسعت طاسی تعداد گرافت ها میتواند کم و یا زیاد باشد. به طور مثال الگوی شماره۲ به ۵۰۰ تا ۸۰۰ گرافت، الگوی شماره ۳ به ۸۰۰ تا۱۰۰۰ پیوند، الگوی شماره۴ به ۱۰۰۰ تا۱۵۰۰ گرافت، الگوی شماره ۵ به ۲۷۰۰ تا۵۰۰۰ گرافت، الگوی شماره۶ به ۳۵۰۰ تا۶۰۰۰ گرافت و الگوی شماره۷ به حدود ۷۵۰۰ پیوند نیاز دارد.

    همانطور که مشخص است قیمت کاشت مو برای الگوی شماره ۷ به دلیل بالا بودن میزان تعداد گرافت های مورد نیاز پر هزینه ترین و زمان برترین عمل پیوند کاشت مو می باشد.

    در مجموع هزینه کاشت مو به میزان سطح طاسی، نوع تکنیک کاشت مو، تجربه پزشک معالج، نوع کلینیک و سطح تجهیزات، تعداد گرافت ها و جلسات لازم بستگی دارد. اما همانطور که گفته شد نکته ای که متقضیان کاشت مو باید به آن توجه کنند این است که این هزینه یک بار در طول عمر پرداخت می شود زیرا نتایج عمل کاشت مو همیشگی می باشد و از آنجا که این عمل با فن آوری پیشرفته و مدرن انجام می گردد توجیح کننده میزان هزینه عمل کاشت مو می باشد.

    این مطلب هم بخوانید  علائم و عوامل طاسی و ریزش مو

    روش‌های کاشت مو با هزینه کم

    بسیاری از افراد که به کاشت مو علاقه دارند، دوست دارند تا این کار را با حداقل هزینه انجام دهند. از این رو به دنبال روش‌هایی می‌گردند که هزینه کاشت مو خود را کاهش دهند. برای اینکه هزینه‌های مربوط به کاشت مو برای شما اقتصادی و مقرون به صرفه باشد، می‌توانید به چندین کلینیک تخصصی کاشت مو مراجعه کرده و خدمات و لیست قیمت آن‌ها را استعلام بگیرید.

    پس از آن می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که در نظر دارید، یک کلینیک معتبر را انتخاب کرده و نسبت به کاشت مو در آن جا اقدام کنید. همچنین پرس و جو کردن از افراد مختلف و گشت و گذار در سایت‌های اینترنتی نیز می‌تواند برای شما کمک کننده باشد.

    اقتصادی‌ترین کلینیک برای کاشت مو

    ممکن است در هنگام بررسی قیمت کلینیک‌های مختلف با موارد متعددی روبرو شوید. از این رو بسیاری از افراد در هنگام انتخاب اقتصادی‌ترین کلینیک که کیفیت مطلوبی هم برای کاشت مو داشته باشد، دچار شک و تردد می‌شوند و نمی‌توانند یک کلینیک مناسب را برای انجام کاشت انتخاب کنند. اگر به دنبال یک کلینیک معتبر و مطمئن می‌گردید که کیفیت کاشت بالایی داشته باشد، می‌توانید به کلینیک خسرویانی مراجعه کنید.

    این کلینیک دارای کادری بسیار مجرب بوده و با تکیه بر دانش و تخصص چندین ساله خود، می‌تواند بهترین کیفیت کاشت مو را برای شما رقم بزند. همچنین این کلینیک برای خدمات خود، قیمت‌های بسیار مناسب و اقتصادی را وضع کرده است تا همه افراد بتوانند با هزینه‌های اقتصادی و مقرون به صرفه ای، موهای خود را با بهترین کیفیت کاشت کنند.

    پرداخت هزینه کاشت مو با بیمه

    یکی از رایج‌ترین پرسش‌های افراد در رابطه با قیمت کاشت مو آن است که آیا می‌توانند این کار را با بیمه‌های درمانی مختلفی انجام دهند یا خیر؟ از آن جایی که بیمه درصدی از هزینه درمان‌های تحت پوشش خود را پرداخت می‌کند، استفاده از این خدمات برای کاشت مو یک پیشنهاد جذاب به نظر می‌رسد. اما باید در نظر داشته باشید که کاشت مو به عنوان یک جراحی زیبایی شناخته می‌شود و متاسفانه هیچ گونه از خدمات بیمه درمانی را شامل نمی‌شود.

    از این رو فرد بایستی تمام هزینه‌های لازم برای کاشت مو را از جیب خود بپردازد. توجه داشته باشید که در این مورد هیچ گونه استثنائی وجود نداشته و هیچ یک از خدمات کاشت مو توسط بیمه پرداخت نخواهد شد. به همین دلیل نیز افراد تمایل بیشتری به پیدا کردن یک مرکز کاشت مو اقتصادی و مقرون به صرفه دارند.

    این مطلب هم بخوانید  بهترین فصل کاشت مو چه زمانی است؟ از شایعه تا واقعیت و دلایل

    چرا هزینه کاشت مو به روش‌های مختلف متفاوت است؟

    یکی از مهم‌ترین دلایل اختلاف قیمت در کاشت مو، روش‌هایی است که برای این کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه از چندین روش مختلف برای کاشت مو استفاده می‌شود. هر یک از این روش‌ها متفاوت بوده و بایستی به گونه خاص و منحصر به فردی اجرا شوند. از طرفی دیگر میزان دقت و حساسیت پزشک در طول کاشت مو، مدت زمانی که فرایند کاشت مو طول می‌کشد، فناوری و تکنولوژی‌هایی که در طول فرایند کاشت مو مورد استفاده قرار می‌گیرد و… همگی نقش پر رنگی در رقم خوردن تفاوت‌های هزینه‌های کاشت مو به روش‌های مختلف دارند.

    البته توجه داشته باشید که روش کاشت مو اکثرا بعد از بررسی شرایط فرد و انتظارات او انتخاب می‌شود و شما نمی‌توانید همیشه از روش کاشت ارزان‌تر استفاده کنید.

    دلایل اختلاف قیمت کلینیک‌های کاشت مو

    در هنگام استعلام قیمت کلینیک‌های مختلف برای کاشت مو ممکن است با نرخ هزینه‌های مختلفی رو به رو شوید. یکی از سوالات اصلی افراد در مورد دلایل اختلاف قیمت کلینیک‌های کاشت مو است. باید دقت داشته باشید که عوامل بسیار زیادی وجود دارند که قیمت‌های کاشت مو در یک کلینیک را تحت تاثیر قرار می‌دهند. از مهم‌ترین عواملی که باعث ایجاد اختلاف قیمت کلینیک‌های کاشت مو می‌شوند عبارت اند از:

    • سطح امکاناتی که کلینیک برای افراد ایجاد می‌کند.
    • پزشک متخصص و گروهی که کاشت را انجام می‌دهد.
    • میزان علم و دنشی که جراح دارد.
    • مراقبت‌های قبل و بعد از کاشت مو که انجام می‌شود.
    • دسترسی کلینیک و محیطی که در آن قرار دارد.
    • خدمات جانبی که توسط کلینیک برای فرد مهیا می‌شود.

    تمام عواملی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم بر روی قیمت نهایی کاشت مو در هر کلینیک تاثیر می‌گذارد. به همین خاطر نیز بهتر است خدمات و قیمت کاشت مو کلینیک‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید.

    کیفیت را فدای هزینه کم نکنید

    همان طور که گفتیم بسیاری از افراد به دنبال آن هستند که با کم‌ترین هزینه‌های ممکن موهای خود را کاشت کنند. این افراد باید در نظر داشته باشند که کیفیت کاشت را فدای قیمت‌های کم نکنند. چرا که برخی از کلینیک‌ها برای جذب مشتری قیمت‌های بسیار ارزانی را برای خدمات کاشت مو وضع می‌کنند. در حالی که کیفیت کاشت آن‌ها بسیار ضعیف بوده و فرد نمی‌تواند به نتایج مطلوب برسد.

    پس برای آن که کاشت موی شما رضایت بخش باشد و بتواند رضایت شما را جلب کند حتماً بایستی در یک کلینیک معتبر و قابل اعتماد انجام شود. به همین خاطر نیز به شما توصیه می‌کنیم در هنگام استعلام گرفتن قیمت کلینیک‌های مختلف برای کاشت مو، حتماً سابقه و کیفیت کار آن‌ها را نیز در نظر داشته باشید.

    برای مشاهده نمونه کارهای تخصصی کاشت مو و اطلاع از تعرفه ها می توانید به سایت کلینیک کاشت مو تخصصی دکتر خسرویانی در تهران مراجعه نمائید.

    ۲ نظر

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *